Het northland boven Auckland - Reisverslag uit Volcano, Verenigde Staten van Hans en Anneke - WaarBenJij.nu Het northland boven Auckland - Reisverslag uit Volcano, Verenigde Staten van Hans en Anneke - WaarBenJij.nu

Het northland boven Auckland

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anneke

24 Januari 2013 | Verenigde Staten, Volcano

Hallo allemaal ,

Na Sandspit waar we een paar dagen hebben gestaan op een gezellige camping zijn we door het baaien gebied gereden nabij Snelle Beach , een prachtig natuurgebied , om vervolgens naar Taipu te rijden om daar te overnachten op een DOC camping .
De volgende dag verder via Whangarai richting de Bay of Islands daar zijn we een paar dagen gebleven in Paihia , van daaruit hebben we de veerboot genomen naar Russel om het historiche stadje te bezoeken , leuk om te zien maar niet bijzonder net als Paihia.
Het plan is om naar Cape Reinga te rijden , de een zegt niet doen en de ander juist wel , dus zelf ondervinden , we reden via Mangonui een heel mooi historich stadje met een grootte baai waar we even lekker op het terras konden zitten voor een bakkie en genieten van de omgeving .
Richting de Cape reden we langs de 90 mijl beach road over de Hw 1 en het waaide enorm hard zeker 8 bft , dus lekker slingeren met het campertje , aangekomen op de Cape maakte de harde wind het wel spectaculair , de ruwe zee beukte op de rotskust , verder was daar helaas niets te halen en zijn we naar een DOC camping gereden nabij Rarawa Beach waar het witste en fijnste zand van NZ ligt.
Op de terugweg richting Auckland hebben we het Kauri Forest bezocht met de diktes boom op NZ die een omtrek heeft van 15m1 en zijn daarna naar het Kauri museum in Matakone geweest , een geweldig mooi museum wat zeker een bezoek waard is .
Via de Hw 16 met de Ferry nabij Helensville zijn we langs de Kaipara Harbour naar Ann en Doug gereden om te overnachten , daar aangekomen stond de bbq al aan en hebben even heerlijk gegeten met een lekker biertje erbij op het terras en daar viel het Anneke op dat er meer sterren zijn , groter en helderder ( komt zeker door de dunne ozon laag).
De volgende dag heeft Ann ons de mooiste plekjes van Auckland laten zien , we reden in een auto met een dakluik zodat we daardoor ook alles goed konden filmen , na het diner zijn we naar Morrinsville gereden naar Margaret en Rodger om de dag erop de camper leeg te halen en schoon te maken , het was de laatste dag huurdag .
In Tauranga hebben we de camper zonder problemen weer ingeleverd bij Tullip Camper na 7.5 week en 8000 km.
De laatste dagen op NZ zijn we bij Margaret en Rodger gebleven die erg gastvrij zijn en waar je niets te kort kom , het plan was een Harley te huren , we hadden wat gevonden in Hamilton maar omdat de weerverwachting regen was (en het regende ook op de huur dagen) ging dit niet door , het zou zonde van het geld zijn als je niet kon rijden , huur min. 3 dgn. , 350,- dollar per dag ex kleding , en 3000 dollar borg . het kan ook te gek .
We mochten de laatste dagen in hun beach house in Mount Maunganui lekker relaxen op het strand en terrasjes pikken ook hebben we bij Cassey ( de dochter van Margaret en Rodger) en Antonie geluncht .
De laatste dag zijn we door Margaret en Rodger naar Ann en Doug gebracht in Auckland en daar zijn we nog even naar een rock en roll avond geweest met z'n zessen waar Doug moest zingen met z'n band en het was super gezellig .
De dag erop zijn we naar het vliegveld gebracht om de reis voort te zetten naar Hawaii .
Via Honolulu zijn we door gevlogen naar ons eerste eiland , Big Island , en hadden daar een mooi plekje in Captain Cook nabij Kona op een koffie plantage , op 'beautiful edge of the world BB' een bed en breakfast op een heuvel met uitkijk op de koffie plantage en de Pacific Ocean we zijn daar 3 dagen geweest
Op dit moment zijn we in Volcano aan de andere kant van het eiland voor 3 dagen ook in een BB , deze heeft een lap top voor algemeen gebruik waar ik dit verslag op heb gemaakt omdat het niet meer lukt op de smartphone .

Aloha.

• 24 Januari 2013 - 17:21

Bob En Til:

Weer een hoop gezien en gedaan dus! Nog ruim een weekje genieten en dan begint het echte leven weer.

• 25 Januari 2013 - 20:24

Anneliese:

hi anneke en hans ik heb alles weer gelezen hoor en er weer van genoten
    de laatste vakantiedagen zijn nu aan gebroken en ik wens jullie nog heel veel plezier

• 26 Januari 2013 - 08:45

Meriam:

Hallo lieve broer en schoonzus,
    Aan jullie laatste week begonnen van jullie super reis. Wij hebben heerlijk met juliie mee kunnen reizen
    via al jullie verhalen op de mail.
    Geniet nog van de laatste week en een goede reis naar het koude holland.
    Lieve gr Ad en Meriam

• 27 Januari 2013 - 10:38

Hans En Xandra:

Hoi Hans en Anneke,wat weer een mooi avontuur en bijna weer naar holland! Nog ff genieten en dat hebben wij ook gedaan met die mooie verhalen!
    Groetjes van alle Bakkertjes

• 29 Januari 2013 - 20:16

Ad En Joke:

mooi verslag wij hebben erg genoten van jullie verslagen.
    wij wensen jullie en goeden reis terug.
    tot 10 febr
    g r ad en joke.

• 29 Januari 2013 - 20:48

Mark En Shusila:

Neem het weer aub mee. Hier is de sneeuw net weg! Veel plezier nog even op Hawai en zien jullie op Schiphol!

Groetjes Mark en Shusila

• 30 Januari 2013 - 13:02

Henk En José :

Hoi Hans en Anneke! Wat een mooie foto's zeg. Wat zullen jullie lekker genieten. Nog effe en het zit er straks alweer op! Kunnen jullie iig terugkijken op een prachtige reis!! Groetjes!!

• 03 Februari 2013 - 09:59

Margaret And Rodger:

Good to see you kept up the where are you typing Hans :-)
    30 degrees over here, the grass is now brown, we are still mowing our lawn though ofcourse :-) Gota keep those long passpalm grasses tidy!